طومار لغو قانون منع خشونت خانگی در قزاقستان

طومار لغو قانون منع خشونت خانگی در روز یکشنبه 16 ژوئن در پلتفرم epetition.kz منتشر شد. این طومار درست در روزی که قانون حقوق زنان و امنیت کودکان در قزاقستان به اجرا درآمد، منتشر شد.

طومار لغو قانون منع خشونت خانگی در روز یکشنبه 16 ژوئن در پلتفرم epetition.kz منتشر شد. این طومار درست در روزی که قانون حقوق زنان و امنیت کودکان در قزاقستان به اجرا درآمد، منتشر شد.

ایجادکنندگان این طومار خواستار "مسدود کردن قوانینی" هستند که به مسائل مربوط به تضمین حقوق زنان و امنیت کودکان می‌پردازند. این طومار به اصلاحات "در مورد اصلاحات و الحاقات به برخی از اقدامات قانونی جمهوری قزاقستان در مورد مسائل مربوط به تضمین حقوق زنان و امنیت کودکان" و "در مورد اصلاحات و الحاقات به قانون جمهوری قزاقستان در مورد تخلفات اداری در مورد مسائل مربوط به تضمین حقوق زنان و امنیت کودکان" اشاره دارد.

طومار لغو قانون منع خشونت خانگی در قزاقستان

نویسندگان این طومار معتقدند که قوانین تصویب شده، فرآیند تربیتی سنتی را جرم انگاری می‌کنند، ساختاری را ایجاد می‌کنند که قدرت نامحدودی برای دخالت در امور شخصی شهروندان دارد و "اکثریت قریب به اتفاق" والدین در معرض خطر جریمه، تحت تعقیب قرار گرفتن و در نهایت محدود یا محروم شدن از حقوق والدین قرار دارند.

در متن این طومار آمده است: " با اجرای قوانینی در قزاقستان که تحت عنوان مبارزه با خشونت، اجازه دخالت خودسرانه و مخرب در امور خانواده را می‌دهد، مخالفیم! بر دوش والدین فرض برائت در همه گناهان گذاشته می‌شود، نهاد خانواده به عنوان یک نهاد خدشه‌دار می‌شود. والدین یک گروه مجرم نیستند! خواستار رد قاطعانه و مسدود کردن این قوانین هستیم! همچنین خواستار تحقیق در مورد فعالیت لابی‌گران این قواعد از نظر فساد و تهدید منافع ملی هستیم!"

علاوه بر این، طراح این طومار مطمئن است که مسئولیت زورگویی "با هدف استراتژیک عادت دادن فرزندان ما به پذیرش "عادی بودن" روابط جنسی غیرسنتی" اعمال می‌شود.

لازم به ذکر است که در تاریخ 16 ژوئن، قانون جمهوری قزاقستان "در مورد اصلاحات و الحاقات به برخی از اقدامات قانونی جمهوری قزاقستان در مورد مسائل مربوط به تضمین حقوق زنان و امنیت کودکان" که توسط رئیس جمهور در 15 آوریل امضا شده بود، در قزاقستان به اجرا درآمد. این قانون شامل بیش از 70 اصلاحیه است که به منظور ایجاد زیرساخت کمک به خانواده ها و کودکان، پیشگیری از خشونت، تشدید مجازات برای خشونت علیه کودکان و همچنین کمک به قربانیان و شاهدان خشونت و زورگویی انجام شده است.

نکته: جمیعت قزاقستان رو به رشد است و همزمان با رشد جمعیت، روندهای مدرن شدن ابعاد دیگر زندگی اجتماعی قزاق ها در جریان است و چالش های متعددی بین سنت و مدرنسیم در این جامعه همانند سایر جوامع در حال توسعه در مراحل شکل گیری قرار دارند.

تهیه شده در وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ج.ا.ایران-آلماتی قزاقستان

منبع:

https://informburo.kz/novosti/peticiyu-protiv-zakona-o-bytovom-nasilii-zapustili-v-kazaxstane

کد خبر 19950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =